Pavel

Obchodní ředitel On Trade
Karlovarské minerální vody, a.s.

  1. Čím se zabýváš ve společnosti? Jaká je tvá role?
    Do společnosti jsem nastoupil v roce 2011 na pozici Field Sales Manager OFF trade. Po 5 letech jsem byl povýšen na Obchodního ředitele On Trade a mým cílem je nyní vedení týmu obchodních zástupců, oblastních manažerů a Key Account Managerů pro prodejní kanál Horeca a Impulse. Každý z nich odvádí mnoho těžké práce u našich zákazníků. Soustředí se hlavně na to, abychom prodávali stále více našich produktů. Mojí rolí je řídit a rozvíjet tým, jednat s TOP zákazníky, tvořit cíle, vymýšlet a realizovat nové projekty, které zajistí vyšší prodeje.

  2. Co byl tvůj nejsilnější zážitek v naší společnosti?
    Ve spolupráci s dalšími kolegy to jednoznačně bylo vytvoření prodejních oddělení, která prodávají všechny naše značky na trhu v ČR. Byla to spousta zajímavé projektové práce, návrhů, schválení, plánování a výsledkem bylo vytvoření 2 plně fungujících oddělení (tradiční a moderní trh jak je nazýváme) s nabídkou produktů všech našich společností. Díky tomu došlo k větší efektivitě obchodního oddělení a současně se naši obchodníci stali pro zákazníky mnohem důležitějšími partnery, což mělo za výsledek lepší prodej.
  3. Čím se podle tebe liší naše společnost od ostatních firem, které jsi měl možnost poznat?
    Lišíme se tím, že jsme flexibilní a rychlí v rozhodování. Tato rychlost je možná díky tomu, že nejvyšší článek hierarchie je majitel společnosti a zároveň její generální ředitel v jedné osobě. Nemusíme nic dlouze schvalovat v zahraničí, jako to bývá pravidlem u velkých nadnárodních korporátních společností. Dobrým příkladem je schválení velké investice pro tradiční trh v podobě nápojových zón. Tento projekt nám pomohl a pomáhá velice rychle zlepšit kulturu nakupování nealkoholických nápojů a především zafixovat naše pozice na tradičním trhu.
  4. Co bys doporučil kandidátům, kteří se chtějí věnovat podobnému oboru nebo pozici?
    Určitě bych jim doporučil mít zápal, loajalitu, vytrvalost, kreativitu, tah na branku a chtít být stále nejlepší. Z každého neúspěchu je potřeba umět se ponaučit pro příště a přetvořit ho na úspěch. Jen tak může člověk vystoupat z pozice obchodního zástupce (merchandisera) až do pozice Obchodního ředitele On Trade, jako se to podařilo mně. A taky si umět říci, že nic není nemožné.